September 8, 2010

Iklan Raya paling TAK best


Tadi, blog walking kejap, tengok ada yang buat entri pasal iklan ni. Sebenarnya, dah lama dah ku tengok iklan ni kat youtube. Diorang asyik duk sebut² pasal ni, ku pun menyibuk tengok juga lah.huhu. Ku tak banyak komen dah, sebab iklan ni dah tak disiarkan dah.. hmm RUGI ja, design iklan penat², banyak duit habis nak buat iklan ni.. apa pun, ambil iktibar daripada apa yang berlaku. lain kali, hati-hati lah dalam membuat keputusan.

Nasib baik lah ramai yang prihatin, lagipun dah terang-terangan dalam iklan ni, orang nampak pakcik tua berkopiah santa-look like, dan naik basikal reindeer-look like, lain² yang ada pelita bunga² tu lain macam aje semuanya. oh! giler ~



  

tak tau apa nak cakap dah. lagipun dah ramai yang tahu pasal ni. nanti google aje nak dapatkan lebih info n pendapat masing², ramai yang tulis entri pasal iklan ni. minta maaf kepada yang menulis entri pasal ni [yang ku pernah baca], tak boleh nak buat link korang, sebab laptop ni asyik jeng, stuck n sewaktu dengannya.

so pengajaran atau iktibar yang kita boleh dapat daripada semua yang berlaku seperti di atas, hati-hati bila membuat keputusan. Sepatutnya sebelum iklan ni disiarkan, ia ditapis @ fikirkan pro and cons tentang iklan tersebut. So, kepada kawan² yang mana bakal jadi editor ke, penerbit ke, ads designer ke, apa² jua bidang , ambillah iktibar daripada semua ni. Banyak mende kita kena hati-hati tau, memandu pun kena hati-hati supaya dapat elakkan kecelakaan, bercakap pun kena hati-hati untuk elakkan ada yang terluka. Dengan kata lain, berHATI-HATI lah dalam apa jua yang kita lakukan dan AKAL FIKIRAN yang Allah telah anugerahkan kepada kita tu haruslah digunakan dengan baik :)

Then at last, kita tak boleh juga nak kutuk TV3 yang menyiarkan iklan macam ni, biasa lah, yang design atau buat iklan ni pun manusia juga, Setiap manusia ada melakukan kesilapan atau kesalahan. that's why lah, kita harus bermaaf-maafan dan saling memaafi antara sesama kita. eheh, minta maaf ya, ku pun kadang² mulut ni main redah aje juga. 

p/s: ini hanya pendapat aku, salah silap harap maaf

MAAF DIPINTA DAN SELAMAT HARI RAYA


No comments: