June 22, 2009

.sedih = sad.. lei = tears.

hari ni,
tatau la nape..
tetiba aku ni sensitif sangat..
tiba2 je senang2 kuar air mata..
bukan senang air mata aku nak kuar,
aduh. jatuh gak ego aku.
pdhal masa kupas bawang,
xde pon jd cmtu..
mungkin..
perubahan hormon kot.

...
masa aku baca blog cousin aku,
sangat sedih.. sebak.
aku tahu dia sangat sedih,
tapi aku hanya mampu mendengar @ melihat rintihan dia..
aku tak mampu berbuat apa2..
ya Allah, tabahkan lah hati dia..
Along, banyak2 bersabar ye..
Allah nak uji kita..

...
hari ni jugak
aku tengok result final exam.
aduss. lagi down.
jatuh teruk.
dah la duk sorang2 kat rumah..
tatau nak luah kat sape.
ya Allah, berilah daku kekuatan..

...
hari ni jugak, kawan aku cakap..masa ym.
faris fauzi: haha
faris fauzi: sensitif giler
faris fauzi: mcm pmpuan plak budak ni
faris fauzi: huhuhu
ish budak ni kutuk aku.

...
hari ni jugak..
aku masak paprik.
adess..terlebih masin la pulak.
memang jiwa kacau.
...
aku cepat je ok.
cepat je lega..
sbb aku tahu..
Allah sentiasa ada bersama aku.
jadi aku rasa ok bila aku fikir aku ada DIA.
apa2 tempat mengadu aku ialah DIA.
tu lah aku,
time susah hati or tensen,
baru cari or ingat DIA.
teruk betul aku ni.
astaghfirullah..
ya Allah, Engkaulah tempat aku mengadu..

...
tiba-tiba je teringat 5t5b-Hlovate.

pasal maksud surah
al-Insyirah:

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang
Bukankah Kami telah melapangkan dadamu?
Dan telah Kami ringankan bebanmu yang berat?
Yang membebankan punggungmu?
Dan Kami muliakan namamu.
Sesungguhnya di samping kesukaran
datanglah kesenangan.
Sesungguhnya di samping kesukaran
datanglah kesenangan.
Apabila engkau telah selesai
(mengerjakan sesuatu pekerjaan)
maka bersusah payahlah
(mengerjakan lain pekerjaan).
Dan kepada Tuhanmu, berharaplah.
...
.verily after each difficulty, there's a relief. [5t5b]
.
.

.notes::
  • lei (mandarin) = tears.
  • la tahzan (arabic) = don' be sad

1 comment:

chocolate said...

em..kdg2 mmg kte ade tyme2 sensitip..smue bnde xkena..rase nk nanges jek..sabar je byk2 k..hihi