June 7, 2010

Part 3 (March 2010): kenduri abang Zai di Perak

.
Baru balik dari kenduri kahwin petang tadi. hensemnya si teruna yang tolong tuang2kan lauk itu. eheks. ;p ehee. gatal intai2 pulak sambil makan2 tadi.hu~
.
.
.
emm, sebenarnya entri ni just untuk ungkit balik kisah masa pergi kenduri abang Rahim (abang kepada my housmate) kat Perak pada 14hb March 2010. seronok juga sebab pergi ramai2 dengan my classmate..fik, nizar, k.yana, mc T, kal, aini, dayah, uh. dan ramai lagi. sorry yang tak ter'sebut' namanya kat sini. ;)

tak panjang cerita, ini dia gambar pengantin. ~comel.

ini pula gambar suasana kenduri

haa. ini tak lain dan tak bukan encik2 dan cik2 yang rajin menolong membasuh pinggan. itulah kami ;) aku jadi photographer ja time ni. ramai sangat pulak yang tetiba bersemangat. apa pun, yang penting ikhlas ya.

then, gambar ni pula kat Lata Kekabu. Serius, tak reti penat dan lelah, sejurus selepas selesai kenduri kat rumah Zai tu, kitorang pergi waterfall mandi-manda. cuba kalau dua paper exam sehari, confirm kenal juga apa itu penat dan lelah, kalau sebut pasal jalan2 dan enjoy2 ni, tak kira dah beberapa tempat sehari. walaupun jauh berkilo2 meter. . anyhow, we have a great time. ehehee.

muka2 gembira yang baru ketemu air. ahaha! :D tapi aku tak join diorang time tu. just jadi penonton ja lah sambil teman fik yang injured dikakinya dan mc T yang berkebaya (gila ayu pakai kebaya pergi waterfall). aku pun first time berbaju kurung ke sana. rugi pula rasanya tak join mereka. ntah nape ntah, tetiba jadi takut kat air pula masa tu. tsk.
.
.
bila nak balik tu, ada unsur2 babak sedih dan sebak juga sebab dah nak balik dan confirm akan rindu-rinduan dengan keluarga Zai nanti. macam sedutan dengan family sendiri pula. aiyak sebak. uhuks. *terima kasih, Zai dan keluarga*
.
.
bertolak balik petang. sampai KL dah malam. penat dan lelah belum dimengerti. kami ke Kepong pula (rumah Nazim). mak dia pula buat makan2 sikit. dalam pukul 12 tengahmalam kot sampai Kepong, tsk. dasyat berjalan. huhuhu sempat juga tengok all England kat tv dengan family Nazim. masa tu game Lee Chong Wei. tahniah Chong Wei dan Malaysia! oh ngantukk.
.
alkisah malam tu juga, Fizi dan Wae tertinggal train pula. dengan cekal hati pilot2 yang bawa kereta bawa kami pergi ke Bandar Tasik Selatan dan pergi ambik diorang. kesian pulak, nasib baik lah ada kawan2 aku semua ni yang susah-hidup-mati sama2. ehee.
.
.
- lepas tu.

balik lah.

. tetapi on the way nak sampai ke rumah...

.

at 4.00 a.m

.
.
.

.SELAMAT HARI LAHIR, MAI.

*kesian Mai kena prank dengan nasi basi*
*wink*wink*


p/s: cerita2 ni macam dah ketinggalan zaman. baru nak publish. tapi. suka hati aku lah, ini blog aku k. ;p

No comments: